2007-02-16

Vem har gett mig kladmydia(brev) ?

Då är jag utomlands och åker bil i all lugn och ro. Så ringer min flickvän och undrar om hon ska öppna min post, eller om hon ska låta den ligga. Eftersom jag alltid hamnar i trubbel kring post som inte läses korrekt, typ brev från Arbetsförmedlingen, räkningar och sånt, så bad jag henne att öppna breven.

Nu kan man tro att jag inte har nåt att dölja för den jag älskar, men se det hade jag.
Det var nämligen ett brev från Länssjukhuset Ryhov där det stod nåt i stil med:

Kära Fredrik Boltes
Någon du har legat med har nu fått klamydia. Ligg inte med någon förrän du kommit in och testat dig hos oss. Tack hos hej leverpastej.

Så det första brevet i världshistorien som jag faktiskt kan tycka är lite jobbigt att folk läser, blir också det första brev någon annan (nämligen min flickvän) får öppna åt mig.

Nu är jag en sund man, som testar mig mot flugor i trumpeten på regelbunden basis, senast i somras, så jag bad min tjej att ringa upp till sjukan och förklara att jag testat mig nyligen.

Telefonsamtalet lär ha låtit ungefär såhär:

-Hej, min pojkvän är utomlands så jag kollar hans post.
-jaha?
-Nu står det att han har legat med nån som har klamydia
-*total jävla pinsam tystnad*

Hehe, då har jag en fråga till allmänheten, vem har legat med mig, och sen dragit på sig klamme? Jag är skitnyfiken, om det är du, tillkännage dig själv i kommentarerna här, eller Maila mig på boltes@detfunkar.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag vill inte nämna några namn, men ett tips är ju att du tänker efter vem du sov hos efter norrköpingsgigget.

HIV-mannen, I say no more, jag sov räv och såg allting. undrade du inte varför du luktade veganjävel i skrevet efteråt? =)

Anonym sa...

länk i kedjan:
http://photos1.blogger.com/x/blogger2/2362/4386/1600/297854/image-upload-4-761328.jpg