2007-05-09

SAS har svarat!

Kommunikationsdirektören på SAS svarade på mitt brev dagen efter dem fick det! Vilken underbar service! Flyg mer med SAS säger jag!

Nedan följer hans svar i sin helhet:



Fredrik, ett stort tack för att du och ditt band flyger med oss på SAS och för att du tog dig tid att ge dina synpunkter och värdefulla förslag på förbättringar!

Mats Jansson, vår koncernchef, har bett mig svara på ditt brev.

Det är mycket i brevet som gör oss glada. Att vi lyckats fylla vår ombordtidning med ett innehåll som intresserar dig, att du uppskattar våra låga ungdomspriser och noterar att vi på SAS utnyttjar tekniken för att göra resandet enklare. Det är även så, som du själv konstaterar, att "dagens tekniska utveckling pressar priserna och sparar miljön".

Vår strävan är att var och en ska kunna resa med SAS på sina villkor. Många av våra resenärer sätter stort värde på och är beredda att betala för tillgången till vårt nätverk med många destinationer, att vi har fler flygningar varje dag än något annat flygbolag i Sverige och stor flexibilitet när det möjligheter att boka om eller få pengarna tillbaka om resan inte blir av.

Andra resenärer är i första hand intresserade av att kunna flyga så billigt som möjligt. När man är ung som du, är förstås priset många gånger av största intresse eftersom de ekonomiska ramarna ofta är snävare än längre fram i livet. Vi vill kunna erbjuda prisvärda alternativ också för dem som prioriterar lågt pris framför flexibla tilläggstjänster. En lågprisbiljett blir naturligtvis fokuserad helt och hållet på en enkel flygresa utan den flexibilitet som finns i en dyrare biljett och vi tar betalt för tilläggstjänster för att kunna hålla grundpriset lågt.

Du har många intressanta tankar om möjliga förbättringar. Vi på SAS har höga ambitioner om att ligga på framkant när det gäller allt som gör resan enklare och smidigare. Därför vill vi gärna träffa dig och lyssna mer på dina idéer. När har du vägarna förbi Arlanda nästa gång? Får vi bjuda på en lunch eller fika och lyssna mer på dina erfarenheter och förslag?

Vänliga hälsningar,

Andris Zvejnieks
Kommunikationsdirektör
Scandinavian Airlines Sverige AB

andris.zvejnieks@sas.se

1 kommentar:

Robin sa...

Kul att de bryr sig, och att de inte har inställningen att de är störst bäst och vackrast... Service är när man får mer än vad manförväntar sig som Teo Hären brukar säga...