2007-08-23

ICA svarar...

Var nog lite trött när jag skrev vatten-inlägget. Kanske återkommer jag i debatten. ICAs VD, skickade ett jävligt politisk korrekt svar. Det är tråkig, dåligt och intetsägande, så jag vill inte att du läser det. Men för rättvisans skull publicerar jag det här:

Hej!

Tack för ditt mail.
Jag uppskattar att få dina synpunkter.

Vi försöker att minimera våra transporter eftersom det både finns miljömässiga och ekonomiska skäl för det. Vi arbetar sedan länge mycket aktivt för att minska utsläpp från våra transporter och vi har kommit långt.

ICAs miljökrav på transporterna är mycket höga men vi kan självklart förbättra oss ytterligare.
Däremot är Sverige ett avlångt land, vilket under alla omständigheter kräver transporter. Det är inte heller nödvändigtvis så att transporterna behöver bli längre bara för att vattnet kommer från Norge.

Om vattnet exempelvis körs till våra lager i Borlänge eller Västerås, behöver transportsträckan från Norge inte bli längre än vad den skulle bli från en leverantör i södra eller norra Sverige.

Bästa hälsningar
Kenneth Bengtsson
VD och koncernchef, ICA AB

Inga kommentarer: