2008-11-13

SÅ! Facebook vs Boltes 1-0 FAAAAN!

Det var ju kul med Lunarstorm och Skunk när man var 12-13 år. Nu när 25-30 åringar lärt sig att maila och surfa och till och med ladda hem en MP3a då och då så passar det sig jävligt bra med en återkomst för denna typ av internetforum. Facebook heter det nu. Jag har till denna stund vägrat använda det av följande anledningar.

1. Jag vill leva ett riktigt liv också, inte bara framför datorn.
2. Jag har lekt denhär leken innan, för 10 år sedan, när det var nytt och häftigt.
3. Jag har mobil, mail, blogg och MSN, vill man få tag på mig så får man det.
4. Jag är extremist, om jag börjar med facebook kommer jag sitta där dygnet runt.

I dag släpptes ett nytt southpark avsnitt som handlar om hur man ibland är tvungen att haka på trender, hur töntiga de än är. Jag får svälja min ”det-var-bättre-förr”-bitterhet och skaffa feja. Fredrik Boltes kommer jag att heta. Nu kör vi. (fan också)

1 kommentar:

Anonym sa...

Om jag kunde välja skulle jag inte vara med i facebook, du har begått ett kraftigt misstag, alla som vill kommer nu kunna följa ditt liv och de steg du tar. Du kommer ombes att dagligen lämna in uppgifter om hur du mår, var du befinner dig, vad du gör, vad du har på dig, vem du är med och "top on that" ladda upp bilder som styrker detta. Inte nog med det så KAN man INTE gå ur. Välkommen!